Artikel leerling

Technische problemen met online les

Je hebt gekozen voor de les via webcam maar ondervindt moeilijkheden? Geen paniek! Wij nodigen je uit om de volgende stappen te volgen:


Slechte communicatie

Communicatieproblemen kunnen te maken hebben met je verbinding of die van je gesprekspartner.
We nodigen je uit om de snelheid van je verbinding te controleren. Als je een slechte wifi-verbinding hebt, raden we je aan:

  • 1. Schakel over op bekabeling, als je een computer gebruikt.

  • 2. Gebruik de 4G/5G mobiele datamodus.


  • Browserprobleem

    Toegang tot de camera is mogelijk vanuit verschillende browsers. Er kunnen echter incompatibiliteiten zijn met Google Chrome in bepaalde versies van Windows. Als dit het geval is, raden wij je aan Mozilla Firefox te gebruiken.

    Microfoon- of cameraprobleem
    Suggestie 1: lesinstellingen wijzigen

  • 1. Ga naar het pictogram met de drie stippen en vervolgens naar instellingen.

  • 2. Ga naar het tabblad apparaten, open het keuzemenu camera, microfoon en audio-uitgang en accepteer de machtigingen.

  • 3. Klik op de knop"accepteren".


  • Tip 2: Wijzig machtigingen vanuit je Google Chrome-browser
  • 1. Ga naar je Google Chrome-browser.

  • 2. Klik rechtsboven op het pictogram met de drie stippen.

  • 3. Klik op Instellingen.

  • 4. Klik op Privacy en beveiliging.

  • 5. Klik op website-instellingen

  • 6. Selecteer camera of microfoon en controleer of je camera of microfoon toegestaan is en of Superprof niet wordt vermeld op sites die door je browser zijn geblokkeerd.


  • Tip 3: Wijzig machtigingen in de Windows-instellingen van je computer

  • Ga naar Windows-instellingen.

  • Ga naar Privacy.

  • Controleer of cameratoegang voor het apparaat is ingeschakeld.

  • Activeer de optie "Applicaties toegang geven tot de camera"

  • In de sectie "Kies welke Microsoft Store-apps toegang hebben tot de camera"; activeer de optie "Windows Zoeken", "Camera" en "App Connector" in.

  • Volg dezelfde stappen voor de microfoon.