Kew - Leraar recht - Gent
Kew - Leraar recht - Gent

Dit is een top leraar. Kwaliteit van het profiel, ervaring in hun vakgebied, gegarandeerd antwoord. Kew regelt zorgvuldig en met plezier jouw eerste Recht les.

Kew

Dit is een top leraar. Kwaliteit van het profiel, ervaring in hun vakgebied, gegarandeerd antwoord. Kew regelt zorgvuldig en met plezier jouw eerste Recht les.

  • Tarief €45
  • Reactie 2u
  • Leerlingen

    Aantal leerlingen die door Kew zijn begeleid sinds zijn start bij Superprof

    18

    Aantal leerlingen die door Kew zijn begeleid sinds zijn start bij Superprof

Kew - Leraar recht - Gent
  • 5 (22 beoordelingen)

€45/u

Contact opnemen
  • Recht
  • Publiekrecht
  • Ondernemingsrecht
  • Fiscaal recht
  • Financieel recht

Herexamens Rechten? Samen slagen voor je vakken recht! Door UGent Masterstudent Rechten simpel uitgelegd. SCROLL NAAR ONDER VOOR GETUIGENIS!

  • Recht
  • Publiekrecht
  • Ondernemingsrecht
  • Fiscaal recht
  • Financieel recht

Leslocatie

    • Bij jou thuis of op een openbare plaats : verplaatsing tot 20 km vanuit Gent

Ambassadeur

Dit is een top leraar. Kwaliteit van het profiel en van het diploma, gegarandeerd antwoord. Kew organiseert met plezier jouw eerste les Recht.

Over Kew

SCROLL NAAR ONDER VOOR VIDEOGETUIGENIS!

Ik ben een masterstudent rechten uit Dendermonde, op kot in Gent. Ik heb ook een bachelor criminologie op zak.

Ik geloof sterk in het idee van 'leren door te doen'. Deze filosofie uit zich op verschillende aspecten in mijn leven, gaande van marathons lopen, voetbal, skateboarden, boksen, tot het leren bespelen van een instrument. Deze voorgaande opsomming toont mijn kenmerkende leergierigheid.

Dit is ook hoe ik het recht benader (perspectief vanuit praktijk). Wat er in de praktijk gebeurt, is vaak verschillend wat aan u in theorie wordt gedoceerd. Het zijn dan ook meestal die praktijkgevallen die worden bevraagd op het examen.

Meer info?: @kew_academy (insta)

Lees verder

Over deze les

  • Basisschool
  • Secundair onderwijs
  • Master
  • +8
  • niveaus :

    Basisschool

    Secundair onderwijs

    Master

    Volwassenenonderwijs

    Bachelor

    Bachelor afgestudeerd

    Doctoraat

    Anders

    ASO

    TSO

    BSO

  • Nederlands

Alle talen die tijdens de les gesproken worden :

Nederlands

In mijn omgeving merk ik dat medestudenten als examenvoorbereiding alles willen leren volgens de traditionele leermethoden. Vaak is dit gewoon de cursus chronologisch (vanbuiten) leren. In 'den oude tijd' kon dat en was er geen andere keuze. Hoe dan ook: dit is een heel trage methode.

De wereld is veranderd en gedigitaliseerd. Alles staat online. En ja, de examenvragen ook. Ik start ALTIJD met de oude examenvragen, ofwel gegeven door de prof, ofwel online.

Het verbaast me dat sommige studenten eerst de cursus volledig willen leren. In de praktijk is er dan meestal tijdsnood, en hebben ze geen tijd meer om de examenvragen te bekijken.

Waarom (oude) examenvragen als startpunt?
-je leert toch om te slagen voor uw examen, en niet puur voor kennisvermeerdering?
-kans op bevraging oude examenvragen
-manier van bevraging
-de essentie van het vak

In de rechten moet je helemaal niet de cursus vanbuiten leren. Letterlijke theorievragen worden wel gesteld, maar de meeste punten gaan altijd naar casussen die peilen naar begrip. Die casussen zijn ALTIJD gelijkaardig met de oude examenvragen. Dus het is toch logisch om hierop te focussen?

Na de examenvragen, zijn de Powerpoints en lesnotities van secundair belang. Opnieuw: je weet dan waar de nadruk op wordt gelegd.

Ik probeer altijd actief en luidop te leren en mij voortdurend vragen te stellen.
Het is belangrijk in de rechten dat je van de abstracte regel direct een concreet voorbeeld kunt geven (vaak in de les gegeven door prof). Na een tijd ga je dit, zelfs zonder de lessen, zelf kunnen verzinnen. Concrete voorbeelden zijn echt wel belangrijk om alles tastbaar te maken.

Een laatste vaardigheid waarop ik aandacht vestig is creativiteit. Creativiteit bij het oplossen van examencasussen verdient altijd meer punten.

Ik heb nog zo veel andere tips, maar die zijn voor later... :)

Meer info?: @kew_academy (insta)

SCROLL NAAR ONDER VOOR VIDEOGETUIGENIS!

Lees verder

Tarieven

Tarief

  • €45

Pakkettarieven

  • 5u: €225
  • 10u: €450

Video Kew

Kom meer te weten over Kew

Kom meer te weten over Kew

  • 1) Wanneer is jouw interesse in dit onderwerp en voor het geven van privéles ontstaan?

    Dat is eigenlijk begonnen omdat ik zélf gemerkt heb hoe belangrijk één-op-één begeleiding kan zijn. Als student voelde ik vaak dat ik iets niet snapte, maar tegelijk ook dat er precies een soort schaamte was om hulp te vragen. Je denkt dan snel: "Ik zal het wel zelf moeten uitzoeken." En ja, op de universiteit word je ook echt in het diepe gegooid. Dat is deels goed, want het leert je zelfstandig worden, maar het kan ook overweldigend zijn. Je krijgt geen feedback tenzij je er zelf om vraagt, en zelfs dan blijft het vaak vaag.

    Ik ben iemand die enorm veel wil leren, in alles wat ik doe: sport, muziek, ondernemen, rechten… Maar ik leer alleen als ik fouten kan maken én begrijp waar ik fout zit. Bij boksen of skateboarden krijg je directe feedback: je valt of je krijgt een klap. In het onderwijs is dat veel minder zichtbaar. En net daarom is een bijlesgever zo belangrijk: die zegt eerlijk waar je staat, zonder je af te breken.

    Toen ik zag hoeveel studenten alles nog steeds proberen te leren zoals in het middelbaar. Puur vanbuiten, chronologisch. Dacht ik: dit kan beter. Zeker in de rechten. Veel examens gaan over casussen, en die lijken vaak sterk op vorige examens. Het is dan toch logisch om net daarmee te starten? Ik begin zelf altijd met oude examenvragen. Zo leer je wat écht belangrijk is, en zie je het verschil tussen kern en ruis. En ruis is er veel.

    Voor mij draait bijles geven dus niet alleen om de leerstof uitleggen, maar ook om een strategie aanleren: hoe leer je slim, doelgericht en zonder jezelf kapot te blokken?
  • 2) Vertel ons meer over het vak waarin je lesgeeft en over de thema's die je graag met jouw leerlingen bespreekt (en eventueel ook de onderwerpen die je minder leuk vindt).

    Ik geef vooral bijles in rechtenvakken. Alles eigenlijk. Maar mijn hart ligt bij fiscaal recht en vennootschapsrecht. Dat klinkt misschien gek, want voor veel studenten zijn dat net "moeilijke" of "saaie" vakken. Maar ik zie dat anders.

    Fiscaal recht is voor mij pure logica, gecombineerd met maatschappelijke impact. Het draait om hoe we als samenleving afspraken maken over wie wat moet bijdragen, en waar grenzen liggen. Het is geen puur wiskundig spelletje. Er zit filosofie in, strategie, en ook frustratie soms (lacht). En vennootschapsrecht? Dat is voor mij het recht waarmee mensen hun ideeën en dromen vormgeven. Het is de brug tussen theorie en de realiteit van ondernemers.

    Wat ik minder leuk vind zijn vakken die je verplichten om gewoon dingen vanbuiten te leren zonder echt te snappen waarom. Gelukkig zijn er daar niet te veel van.
  • 3) Vertel ons over jouw grote voorbeeld of rolmodel, of het nou een leraar of lerares is waar je zelf les van hebt gehad of een genie in jouw veld.

    Eén van mijn favoriete professoren is degene die schadevergoedingsrecht gaf. Niet omdat hij de duidelijkste uitleg gaf, integendeel. Maar omdat hij gewoon zichzelf was. Hij gaf geen brave lessen waarin hij zijn slides aframmelde. Hij stelde kritische vragen, liet ruimte voor twijfel, en durfde af te wijken van de norm. Dat vond ik inspirerend. Je voelde: dit gaat niet om “alles weten”, maar om leren denken. En dat probeer ik zelf ook in mijn bijlessen te doen: studenten niet volproppen, maar prikkelen.
  • 4) Wat zijn, volgens jou, de vereiste kwaliteiten om een expert in jouw vak te zijn?

    Je moet kunnen schakelen tussen abstract en concreet. In de rechten zijn veel regels op papier vrij droog, maar je moet ze leren toepassen in échte situaties. En dat is niet vanzelfsprekend. Je moet dus niet alleen begrijpen wat de wet zegt, maar ook: wat betekent dat in het echt?

    Daarnaast geloof ik sterk in creativiteit. Veel mensen denken dat rechten iets strikt en vast is, maar de echte punten op een examen (of in de praktijk) haal je net door originele verbanden te leggen. Door iets te zien wat anderen niet zien, maar dat wél juridisch klopt.

    En tot slot: je moet gewoon veel oefenen. Er bestaat geen magische manier. Inzicht groeit door ermee bezig te zijn.
  • 5) Kan je ons een leuke anekdote vertellen die met jouw beroep of schooltijd te maken heeft?

    Een van de meest intense momenten als bijlesgever was met een studente die één vak moest halen om haar master in Portugal te kunnen starten. Alles was al geregeld: haar verblijf, inschrijving, plannen, toekomst… maar ze moest nog dat ene vak in tweede zit halen. We hadden niet veel tijd, en eerlijk: ik wist niet of het zou lukken. Maar ze was gemotiveerd, ik ook. En we zijn er vol voor gegaan. Toen ze me achteraf stuurde dat ze geslaagd was, heb ik écht kippenvel gehad. Dat is waarom ik dit graag doe.
  • 6) De tijd is nu gekomen om ons te vertellen dat je misschien ook wel wat moeilijkheden op school hebt gehad...

    In het middelbaar was ik niet de student die vooraan zat te knikken bij elke les. Niet omdat ik niets kon of geen interesse had, maar ik voelde me gewoon niet aangesproken door wat er werd aangeboden. Het was allemaal erg algemeen, theoretisch, weinig uitdagend. Pas toen ik met recht in contact kwam, viel alles op z’n plaats. Alleen jammer dat dat niet eerder gebeurde. Rechten is zo’n fundamenteel vak. Het raakt aan alles in het leven en toch komt het in het middelbaar nauwelijks aan bod.
  • 7) Help ons je wat beter te leren kennen door ons wat meer over jouw passies te vertellen (die je misschien ook van plan bent via Superprof te delen).

    Ik ben iemand die gelooft in “leren door doen”. Als ik iets wil kunnen, dan begin ik eraan. Ook als ik het niet meteen beheers. Zo ben ik begonnen met skateboarden, piano spelen, boksen, marathons lopen... Ik zoek altijd grenzen op, maar dan niet op een roekeloze manier. Gewoon: ik wil weten hoe ver ik kan gaan als ik écht mijn best doe.

    Die drang om te groeien, zit ook in mijn manier van lesgeven. Ik wil anderen ook helpen om te groeien. Niet door alles voor te kauwen, maar door hen te begeleiden in hun eigen leerproces.
  • 8) Wat maakt jou een Superprof (naast het beantwoorden van dit interview 😉)?

    Ik ben recht voor de raap. Geen omwegen, geen wollige theorieën. Bijlestudenten hebben geen tijd om drie uur te luisteren naar theorie die ze al gelezen hebben. Ze willen structuur, tips, inzichten, en vooral: weten wat echt telt. En dat bied ik. Ik werk altijd doelgericht, afgestemd op het examen, en met de nodige humor en realiteit. Want studeren mag ook menselijk blijven.
--
--

Andere vergelijkbare leraren Recht

  • Pieter

    Destelbergen & Online

    5 (1)
    • €35/u
    • 1e les gratis
  • Roel

    Leuven & Online

    5 (1)
    • €25/u
    • 1e les gratis
  • Chona

    Leuven & Online

    5 (1)
    • €28/u
    • 1e les gratis
  • Eva

    Leuven & Online

    5 (1)
    • €40/u
  • Stevo

    Zemst & Online

    Nieuw
    • €40/u
    • 1e les gratis
  • Hannelore

    Vorst & Online

    Nieuw
    • €35/u
    • 1e les gratis
  • Jelle

    Brugge & Online

    5 (1)
    • €40/u
    • 1e les gratis
  • Torben

    Leuven & Online

    5 (2)
    • €20/u
    • 1e les gratis
  • Tomoki

    Leuven & Online

    5 (2)
    • €20/u
    • 1e les gratis
  • Geert

    Antwerpen & Online

    Nieuw
    • €50/u
    • 1e les gratis
  • Charlotte

    Leuven & Online

    5 (1)
    • €25/u
    • 1e les gratis
  • Lisa

    Alken & Online

    Nieuw
    • €25/u
    • 1e les gratis
  • Samuel

    Antwerpen & Online

    Nieuw
    • €39/u
    • 1e les gratis
  • IAN

    Barcelona, Spanje & Online

    5 (18)
    • €25/u
    • 1e les gratis
  • Chris

    Maastricht, Nederland & Online

    5 (2)
    • €32/u
  • Samuel

    Vlaardingen, Nederland & Online

    5 (3)
    • €25/u
    • 1e les gratis
  • Mandy

    Prinsenbeek, Nederland & Online

    5 (2)
    • €25/u
    • 1e les gratis
  • Lea

    Den Haag, Nederland & Online

    Nieuw
    • €60/u
    • 1e les gratis
  • Omar

    's-Hertogenbosch, Nederland & Online

    5 (1)
    • €40/u
    • 1e les gratis
  • Merve

    Tilburg, Nederland & Online

    Nieuw
    • €30/u
    • 1e les gratis
  • Bekijk meer leraren recht