De particuliere markt voor aanvullend onderwijs is de afgelopen decennia in populariteit toegenomen. Alleen al in Nederland had deze industrie in 2017 een omzet van € 6,9 miljoen. Een omzet die in de toekomst alleen maar zal blijven groeien.

Wauw, dat is heel veel geld!

Een op de drie middelbare scholieren krijgt aanvullend onderwijs. Van de basisscholieren in groep acht krijgt ongeveer 25 procent bijles, examentraining of huiswerkbegeleiding. Dat blijkt uit een onderzoek dat minister Arie Slob (Onderwijs) heeft laten uitvoeren (bron: NOS in 2019).

Ouders willen privéles voor hun kinderen. Veel ouders hebben privéleraren gevonden via online zoekmachines. Succes op school is de droom van elke ouder en kan worden bereikt door middel van bijles van online privé leraren.

Het is duidelijk dat veel ouders bang zijn dat hun kind de middelbare school verlaat, aangezien de gemiddelde kosten per uur voor het inhuren van een bijlesdocent vrij hoog zijn, gemiddeld € 22,- per uur.

Ouders zijn bereid tot wel € 40,- per uur of meer te betalen voor privélessen.

Door privélessen te nemen vanaf kleuterschoolniveau, toont vaak aan dat de leerresultaten van het kind onvoldoende zijn in vergelijking met de ambitie van de ouders.

Door bijlessen met een privé leraar te volgen, kan je kind in de toekomst streven naar uitmuntendheid aan een prestigieuze universiteit, hoge resultaten behalen op de examens op A-niveau en voortijdig schoolverlaten en blijven zitten voorkomen.

Zijn de onderwijs trends in elk continent of land hetzelfde? Natuurlijk niet!

Superprof heeft een diepgaande vergelijkende analyse van verschillen in particuliere onderwijsondersteuning over de hele wereld volgens de verschillende culturen en talen.

Op zoek naar online bijles? Ga dan naar deze pagina.

De beste leraren Bijles beschikbaar
Natasja
5
5 (4 reviews)
Natasja
15€
/u
Gift icon
1e les gratis!
Elise
5
5 (5 reviews)
Elise
20€
/u
Gift icon
1e les gratis!
Lisa
5
5 (5 reviews)
Lisa
15€
/u
Gift icon
1e les gratis!
Katoo
4,5
4,5 (2 reviews)
Katoo
18€
/u
Gift icon
1e les gratis!
Tiara
5
5 (1 reviews)
Tiara
15€
/u
Gift icon
1e les gratis!
Matthias
5
5 (2 reviews)
Matthias
20€
/u
Gift icon
1e les gratis!
Anske
Anske
16€
/u
Gift icon
1e les gratis!
Amber
Amber
20€
/u
Gift icon
1e les gratis!
Natasja
5
5 (4 reviews)
Natasja
15€
/u
Gift icon
1e les gratis!
Elise
5
5 (5 reviews)
Elise
20€
/u
Gift icon
1e les gratis!
Lisa
5
5 (5 reviews)
Lisa
15€
/u
Gift icon
1e les gratis!
Katoo
4,5
4,5 (2 reviews)
Katoo
18€
/u
Gift icon
1e les gratis!
Tiara
5
5 (1 reviews)
Tiara
15€
/u
Gift icon
1e les gratis!
Matthias
5
5 (2 reviews)
Matthias
20€
/u
Gift icon
1e les gratis!
Anske
Anske
16€
/u
Gift icon
1e les gratis!
Amber
Amber
20€
/u
Gift icon
1e les gratis!
Let's go

Zo Verschilt Onderwijs en Huiswerkbegeleiding Over De Wereld

Onderwijs in de wereld is nog steeds ongelijk verdeeld
Er blijft altijd een verschil in de wereld bestaan van rijk en arm. Helaas geldt dit ook voor het onderwijs | Unsplash - Kyle Glenn

Aanvullende schoolondersteuning verschilt van cultuur tot cultuur, en de vraag naar individuele privéleraren verschilt van land tot land. In Frankrijk heeft meer dan 36% van de leerlingen de hulp gezocht van een bijlesdocent, van de kleuterschool tot de middelbare school.

Deze cijfers zijn hoger in andere Europese landen, terwijl ze elders, bijvoorbeeld in het Verenigd Koninkrijk, lager kunnen zijn.

Privélessen zijn niet homogeen in Europa, wat is de reden hiervan?

Het antwoord is simpel: het economische en sociale stelsel van elk land is anders en ook het belang van privélessen verschilt in de ene cultuur van de andere.

Aanvullend Onderwijs in de Angelsaksische landen

In Angelsaksische en Scandinavische landen is bijles een marginaal fenomeen. Het geven van huiswerk ondersteuning aan studenten wordt beschouwd als onderdeel van de diensten die wordt aangeboden door het nationale educatiesysteem in het betreffende land.

Er is dus een verband tussen de kwaliteit van het schoolsysteem en het aantal bijlessen: hoe slechter het schoolsysteem, hoe meer privé bijlessen nodig zijn.

Terwijl in Frankrijk en andere Europese landen het verkrijgen van een gekwalificeerde en goedbetaalde baan afhankelijk blijft van het bezit van een hoge academische graad van hoger onderwijs, voldoen Angelsaksische landen niet aan dit principe.

In het Verenigd Koninkrijk (en in Australië, Nieuw-Zeeland, Canada, Verenigde Staten van Amerika) is het aanwerven meer gebaseerd op de motivatie en ervaring, dan op de academische achtergrond van de leraar.

Het voortijdig verlaten van school of school falen, wat gebruikelijk is op de middelbare school, komt minder vaak voor, omdat de angst voor werkloosheid minder groot is dan in landen als Griekenland, Italië, Spanje en Frankrijk waar de economieën niet zo goed zijn.

Dit verklaart waarom het zoeken naar privéleraren in het Verenigd Koninkrijk online en in de krant voor leerlingen van het basis- en voortgezet onderwijs soms moeilijk is: zelfs met een professionele opleiding kun je het altijd 'beter doen' en een bepaald soort werk vinden in een Angelsaksisch land.

Aan de andere kant is het geven van bijlessen aan mensen met schoolproblemen iets dat alle reden heeft om te bestaan ​​in de Verenigde Staten, Canada, Nieuw-Zeeland, Australië en het Verenigd Koninkrijk, omdat universiteiten zo competitief en duur zijn.

Een semester aan de Universiteit van Sydney kost bijvoorbeeld ongeveer $ 16.000 (Australische Dollars of € 10.000) ...

Daarom is er veel vraag naar huiswerkbegeleiding of online bijles en intensieve stages om succes op universitair niveau te garanderen.

In Scandinavië, PISA enquête kampioenen, profiteren studenten van geïndividualiseerde bijles op school.

In Finland, Noorwegen en Denemarken zijn het doubleren van een jaar en privélessen niet aan de orde, omdat leraren met tweetallen werken en de schoolondersteuning bieden die nodig is om te slagen.

Dit heeft tot gevolg dat studenten de extra bijles krijgen die ze nodig hebben, zonder dat ouders een privé bijlesleraar hoeven in te huren om hun kinderen 's avonds thuis les te geven.

Zo gaat bijles en huiswerkbegeleiding in Amerika.

Bijles en Huiswerkbegeleiding In Europa

In Finland is het onderwijs goed geregeld
We kunnen een voorbeeld nemen aan hoe het onderwijs in Finland is geregeld | Pixabay - 12019

In het zuiden van het ‘oude continent’ is de realiteit niet zo rooskleurig in termen van potentiële banen: de werkloosheidscijfers (volgens de OESO) in Latijns-Amerikaanse landen en Griekenland zijn erg hoog (van 10% tot 25% van de actieve bevolking) en veel jonge mensen, zelfs universitair afgestudeerden, blijven werkloos vóór de leeftijd van 30 jaar.

In deze context, waar het moeilijk is om een stabiele en goedbetaalde baan te vinden, worden opfriscursussen van een persoonlijke bijlesdocent die ook onderwijsadviseur is, een belangrijke troef.

Niet iedereen in deze delen van Europa heeft echter genoeg geld om een ​​privé bijlesdocent te betalen.

Deze statistieken over aanvullende begeleiding hebben betrekking op:

  • 83% van de Maltese middelbare scholieren;
  • 69% van de Griekse studenten;
  • 36% van de Franse studenten;
  • en 21% van de Duitse leerlingen.

Landen in het zuiden van Europa zijn ook veel dichter bevolkt dan in het noorden. Spanje heeft bijvoorbeeld meer dan 46 miljoen inwoners, Frankrijk 67 miljoen, Italië 60 miljoen in vergelijking met 5 miljoen in Noorwegen, 5,5 miljoen in Finland en 9,6 miljoen in Zweden.

Onze hypothese is dat om vele redenen, waaronder de dichte bevolking, de concurrentie op de ‘arbeidsmarkt’ moeilijker is.

Privélessen worden noodzakelijk en docenten worden aangemoedigd om huiswerk ondersteuning aan te bieden en om studenten bij te staan ​​die problemen hebben met algemene vakken (Engels, wiskunde, natuurkunde, aardrijkskunde, geschiedenis, vreemde talen, economie, scheikunde en natuurkunde).

In westerse landen zijn online privé bijlesbureaus toegankelijk en tegen zeer betaalbare prijzen, allemaal vanuit het comfort van het kind thuis. Enkele populaire websites in Nederland zijn:

  • Lyceo;
  • Debijlesmeester;
  • Bijlesnetwerk;
  • StudentPlus;
  • Studiekring;
  • Superprof.

Zo gaat bijles en huiswerkbegeleiding in Latijns Amerika.

Zo Gaat Bijles en Huiswerkbegeleiding In Afrika

Nigeria staat er wat betreft onderwijs slecht voor
Deze kinderen in Nigeria hebben weinig kans op onderwijs | Pixabay - Ralphealny

 Het Afrikaanse continent omvat, sinds 2018, nog steeds enkele van de economisch minst ontwikkelde landen.

Openbare infrastructuren zoals scholen zijn minder ontwikkeld in vergelijking met andere continenten. Staten hebben te veel schulden bij kredietinstellingen (IMF, Wereldbank) of andere machtiger landen. Door een gebrek aan betere opties worden deze arme landen soms gedwongen om een liberaal economisch beleid te voeren (gerelateerd aan de vrijhandel van de WTO, Wereldhandelsorganisatie).

Gewapende conflicten, politieke instabiliteit, schuldenlast, natuurrampen ... Schoolsystemen in Afrika lijden nog steeds omdat instellingen vaak privé zijn om de veiligheid van leerlingen te waarborgen. Veel ouders hebben echter niet altijd de middelen om hun kinderen op deze scholen in te schrijven.

Ondanks de trieste gang van zaken is privéles in Afrikaanse landen gebruikelijk, omdat het de alfabetiseringsgraad van de jonge leerlingen verhoogt.

Het zijn echter vaak de NGO's en humanitaire organisaties die schoolondersteuning bieden aan leerlingen in algemene vakken om de tekortkomingen van het educatie- en gezondheidssysteem te verhelpen.

Leren tellen van 1 tot 10o, lezen en schrijven is een middel tot bevrijding en socialisatie voor alle individuen.

Het is een cruciaal hulpmiddel voor het opwaarderen om vreemde talen te leren en biedt ondersteuning in natuurkunde, scheikunde en wiskunde. Privé schoollessen helpen ook midden-economische klassen om te integreren in meer vooraanstaande scholen en om te stijgen in de sociale hiërarchie.

Iedereen wil een beter leven voor zijn kinderen in Afrika.

Er zijn veel soorten ondersteuning voor alfabetisering geïmplementeerd voor kinderen in Afrika:

  • Privé- en anonieme gelddonaties;
  • Overboekingen vanuit Europa;
  • Officiële ontwikkelingshulp (ontwikkelde staten betalen officieel minder dan 1% van hun bruto nationaal inkomen aan ontwikkelingslanden en onderontwikkelde landen (niet genoeg lijkt ons!);
  • Humanitaire missies van NGO's en andere kleine particuliere liefdadigheidsinstellingen: Hulp voor Afrika, Helping Children Worldwide, African Children's Haven, Africa Classroom Connection, enzovoort). Sommige van deze organisaties geven zelfs gratis onderwijs aan studenten in nood.
  • Westerlingen gaan alleen op pad zonder enige binding met NGO's om ter plaatse hulp te geven.

Al deze verschillende supporters dragen bij tot het versterken van het netwerk van het Afrikaanse schoolsysteem en zijn zwakke punten om ondersteunende bijscholingscursussen aan te bieden in alle vakken (vreemde talen, wiskunde, natuurkunde en scheikunde, geschiedenis en aardrijkskunde).

Zo Gaat Bijles en Huiswerkbegeleiding In Azië

Van Zuid-Koreaanse studenten wordt heel veel verwacht
Zuid-Koreaanse studenten vullen hun dagen met alleen maar onderwijs | Pixabay - Phuongkts

Begeleidend onderwijs is erg intensief op het Aziatische continent.

Hoe komt dat?

Omdat in Azië excellentie, eer en school prestaties noodzakelijke, culturele aspiraties zijn.

Zuidoost- en Noordoost-Azië omvatten nieuwe geïndustrialiseerde of ‘opkomende’ landen waar toegang tot prestigieuze universiteiten wordt bepaald door een niveau van uitmuntendheid tijdens de middelbare school.

In Japan, een grote economische wereldmacht, heeft twee derde van de leerlingen echter al de hulp ingeroepen van een particuliere docent die privé bijles aanbiedt tijdens de basisschool.

Binnen Aziatische gezinnen wordt sociale achteruitgang beschouwd als beschamend en voldoende om te worden afgewezen.

Schoolondersteuning maakt vooruitgang mogelijk en beperkt de frustratie dat het niet mogelijk is om boven de ouders uit te stijgen in de sociale hiërarchie, zelfs als het kind een hogere universitaire graad heeft dan de moeder of vader. In de sociologie staat dit fenomeen bekend als de Anderson-paradox.

Door privé bijlessen te volgen, hebben studenten dus de kans toegang te krijgen tot de voorbereidende klassen van grote universiteiten die moeilijk toegankelijk zijn.

In Japan rusten studenten op zondag niet en gaan ze niet naar de kerk. Ze hebben geen schoolvakanties en vragen vaak de hulp van een bijles specialist om bij hen thuis te komen en hen huiswerk begeleiding te geven om de concepten die door hun leraren worden onderwezen te verdiepen.

In Zuid-Korea, Taiwan, Hongkong, China, Maleisië, Thailand en Singapore zijn de verwachtingen van ouders van hun kinderen even groot. Succes op school is niet onderhandelbaar voor studenten en ouders, met veel leerlingen in deze landen die 's avonds privé schoollessen volgen tot ongeveer 21.00 uur of 22.00 uur.

In de andere minder ontwikkelde Aziatische landen, de Filippijnen, Indonesië, Vietnam, Laos en Cambodja, wordt extra schoolondersteuning als buitengewoon waardevol beschouwd, zelfs meer dan in landen in Europa, maar om geheel andere redenen.

Economische ongelijkheden en sociale hiaten zijn zo wijdverbreid dat het hebben van de middelen om een ​​leraar te betalen om bij je thuis te komen en privélessen aan je kind te geven, een aspect is van sociaal klimmen.

Als een-op-een bijlesdocent heb je keuze te over om over de hele wereld privélessen te gaan geven. Reis de wereld rond en kies je bestemming!

Bijles diensten worden op alle continenten ter wereld als van onschatbare waarde beschouwd. Als je privéleraar bent, zit je nooit zonder werk!

 

>

Het platform dat privé leraren en leerlingen met elkaar verbindt

1e les gratis

Vond je dit artikel leuk? Laat een beoordeling achter!

5,00 (1 beoordeling(en))
Laden...

Joep

Enthousiaste en gedreven persoonlijkheid met oog voor detail waarbij ik dit zo goed mogelijk in mijn teksten implementeert. Ik probeer steeds een uniek invalshoek te vinden om ieder woord optimaal naar de lezer over te brengen. Passie voor talloze onderwerpen en stellig een grote liefhebber voor het fietsen!